ponedeljek, 7. marec 2011

Kaj bomo pa danes ... Golaž

Golaž z divjačino
Mmmm golaž, obožujem ga. Na žalost mi je letni čas onemogočil kuhanje golaža na način, ki ga obožujem. Litoželezen kotel, 4-urno bdenje nad ognjem ter naslajanje nad vonjavami ... . Vonj čebule, mesa in gorečega lesa odtehta ves trud :) Kot sem rekel, temperature zunaj so mi onemogočile standarden postopek priprave ... Nič zato, tudi na štedilniku se da. Je vsaj skrb za ogenj odveč ;)

Važno, da sestavine ostajajo iste. Golaž kuham izključno po principu, da je razmerje med čebulo in mesom 1:1. Količina pa je odvisna od števila lačnih ust. Za 4 osebe jaz uporabim 0,7 kg svinjskega mesa, 0,7 kg govejega mesa ter cca. 0,5 kg divjačine. Zveni veliko ... no ja, moji povabljenci so ponavadi pravi mali požeruhi :)

Priprava:

Čebulo nasekljamo na drobne kose in jo prepražimo na olju. Med praženjem jo rahlo posolimo in dolivamo vodo. Ko se čebula razpusti dodamo na kose narezano meso in ga skupaj s čebulo pražimo 20 min. Dolijemo vodo in začinimo. Začimbe, ki jih jaz uporabim so: sol, poper, brinove jagode, sladka paprika, ostra paprika, paradižnikov koncentrat, rožmarin, majaron, česen, timijan, lovorjev list, bazilika in čili. Med kuhanjem dolivamo rdeče vino, jaz uporabim Refošk ali Merlot. Vse skupaj potem kuhamo na zmernem ognju cca. 3 ure. Jaz se kar zanašam na meso, del svinjine se že razpusti in govedina stopi v ustih. Takrat je golaž gotov.

Za prilogo lahko izberete marsikaj. Kruhovi cmoki, polenta ali pire krompir, čeprav je svež kruh, ki ga pomakaš v golaž, čista zmaga :)

Pa dober tek ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...