sreda, 20. april 2011

Malinova pogača

Tale je recept je navdihnila Velika noč, ki se počasi a vztrajno približuje. Letos si datum deli s pomembno okroglo obletnico, kar pomeni da:
a) lačni ne bomo
b) žejni tudi ne
c) je organizacija zajtrka (in še malo morje drugih pojedin) PRVIČ v moji domeni
d) me čaka ogromno načrtovanja jedilnikov
e) bo materiala za blog dovolj ;)


Del velikonočnega zajtrka...
Velikonočni zajtrk je pri nas konkretna zadeva. Odkar pomnim se tradicionalno dobimo v družinski centrali pri pater familiasu in zvezdi kuharije. Mirne volje se izognemo verskim romanjem in se osredotočimo na gurmanski del. Zaradi prehranjevalnih preferenc najmlajših in tudi najstarejšega člana družine se (poleg tradicionalnih jedi) na meniju pojavijo še dunajci, francoska solata, zelje in klobase. Vse to seveda za zajtrk. Nočna mora za vsakega običajnega človeka, mačji kašelj za našo super-chefico. 

Moja porcija :)
Razlog moje današnje objave pravzaprav ni strah pred organizacijo tako pomembnega zajtrka. Mesnate in zelenjavne zadeve me ne skrbijo. Edina jed, ki se je striktno držimo vsako leto, je domača orehova potica. Med vsemi sladicami je ravno omenjena pri meni na dnu lestvice priljubljenosti, mesto si deli s trojanskimi krofi :) Enkrat letno, moj maksimum.  


Seveda pa je Njegova potica nekaj posebnega. Recept je star kakšno stoletje. Pripravlja jo pater familias osebno in seveda je tekom desetletij priprave čudo izpopolnil do potankosti. Masterpiece! Če bom pridna, jo letos dobim za darilo.
Orehovo čudo

Tudi približno nimam namena, da bi zadevo poustvarila. Zato mrzlično iščem in preizkušam recepte, ki bi jo lahko nadomestili. V poštev pridejo torte, kolači, pogače, ki jih lahko spečemo v pekaču za potice. Oblika potice, okus po nečem drugem. Kdor išče, ta najde pri Marthi Stewart in prilagodi po svoje. Po prvem testiranju je bil odziv dober. Iskanje končano :)


Sestavine:

  • 350 g moke
  • 2 čajni žlički pecilnega praška
  • 0,5 čajne žličke soli
  • 220 g masla
  • 200 g sladkorja
  • 200 g rjavega sladkorja
  • 4 velika jajca
  • 1 čajna žlička vanilijinega ekstrakta
  • 250 kisle smetane (jaz sem uporabila 200 g creme fraiche in 50 g sladke smetane)
  • 500-600 g sadja (v mojem primeru odmrznjene maline)

Postopek priprave:

  1. Pečico ogrejemo na 180 stopinj. V posodi zmešamo moko, pecilni prašek in sol.
  2. V drugi posodi zmiksamo maslo in obe vrsti sladkorja, da dobimo penasto zmes. Postopoma dodajamo jajca, nato še vanilijo. Zmanjšamo hitrost mešalnika in izmenično postopoma dodajamo moko in smetano.
  3. Rahlo pomokamo maline in jih nežno vmešamo v testo. Pekač za potice ali torte rahlo namažemo z maslom in pomokamo. Mešanico počasi razporedimo po pekaču.
  4. Približno eno uro pečemo na najnižji rešetki v pečici. Če je pogača pečena, lahko preverimo z zobotrebcem. Po končani peki naj pogača 20 minut počiva v pekaču. Nato jo zvrnemo na krožnik in pustimo, da se popolnoma ohladi. Okrasimo po lastnih željah.


Prej

Potem



Ni komentarjev:

Objavite komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...